Vrácení a reklamace

Jaké máte možnosti odstoupení od smlouvy a jak postupovat v případě vrácení zboží?

K odstoupení od smlouvy může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních obchodních podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení zboží. V případě, že jsme uzavřeli smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části zboží. Od smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na naší adresu uvedenou v obchodních podmínkách. Pro odstoupení můžete využít také tento vzorový formulář.

Ani jako spotřebitel však nemůžete od smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem smlouvy zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy nebo zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu.

Lhůta k odstoupení se považuje za zachovanou, pokud nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od smlouvy odstupujete.

V případě odstoupení od smlouvy Vám bude cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než nám zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět nám. Zboží nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu. Jste povinní nám zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k nám.

V případě, že bude mít zboží vadu, můžete nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na naší adresu uvedenou v obchodních podmínkách. Pro reklamaci můžete využít také tento vzorový formulář. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.

Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.

O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je Vaší povinností nám původní zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme my.

V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

Toto je jen výňatek a stručný výpis z našich obchodních podmínek, přesné znění najdete zde.

Zpět do obchodu